Založ si blog

ideál ženskej krásy v rôznych častiach sveta, pt.2

Ahojte,

prichádzam s pokračovaním, ako sa vníma ženská krása v rôznych častiach sveta. Prvá časť bola zameraná prevažne na európske krajiny. V tejto časti sa pozrieme aj na možno nezvyčajné trendy, ktoré panujú v rôznych krajinách.

ÁZIA

Ázia je čo sa týka kultúr najrozmanitejší kontinent. Rozmanitá škála sa pohybuje od Blízkeho Východu cez Čínu či Japonsko až po Saudskú Arábiu či Indiu.

JUŽNÁ KÓREA

Široké oči a veľmi bledá „porcelánová“ pokožka sú hlavnými črtami, ktoré upútajú pozornosť ženy v Južnej Kórei. Takéto štandardy krásy vedú k tomu, že každá desiata žena v Južnej Kórei padá pod nôž plastického chirurga, aby si pozmenila tvar očí. Ženy si menia tvar tváre a zužujú ho (operácia línie V zahŕňa resekciu kostí a odstránenie bukálneho tuku).

IRÁN

Napriek tvrdému kódexu obliekania, iránske ženy sa starajú o svoj vzhľad rovnako ako ženy v iných krajinách. Možno to, že sú zabalené v odeve od hlavy až k päte, je to čo ich núti starostlivo sa starať iba o oblasť tváre. Chcú, aby bola ich tvár taká krásna, že nezáleží na tom, že okrem nej nie je nič viditeľné. Preto si napríklad aj starostlivo vyčesávajú obočie. Hlavným znakom vysokého statusu a krásy je však to, ako vyzerá ich nos. Nos musí byť dokonalý. Preto všetky prieskumy verejnej mienky robia po operácii nosa a hrdo nosia obväzy. Za posledný rok sa v krajine vykonalo viac ako 70 000 rhinoplastík.

SAUDSKÁ ARÁBIA

Normy krásy v arabských krajinách sa udržiavajú už mnoho storočí. Ak žena nevyjde bez dlhých tradičných voľných odevov s rukávmi a hidžábom na hlave, nie je prekvapujúce, že hlavnými ženskými kúzlami sú veľké výrazné oči, silné obočie, široké pery, biele zuby a elegantné tenké ruky.

TADŽIKISTAN

V niektorých častiach Tadžikistanu sa za znamienko krásy považuje zrastené obočie. Pokiaľ to nie je niektorým ženám dopriate, obočie si dokonca dokresľujú tak aby vyzeralo ako zrastené.

MJARNMARSKO

V kmeni Padung, vo východnej Barme ukazovateľom ženskej krásy je dlhý krk. Ženy si na neho nasadzujú mosadzné kruhy, podľa legendy, aby ich chránili pred tigrami.

INDIA

Indický recept na krásu – dosiahnutie harmónie mysle a tela. Odporúča sa skôr joga, prírodná kozmetika a správna výživa, ako návštevy kozmetičky. Prioritou je zdravý vzhľad, zaoblené tvary, veľké prsia – to všetko vnáša mužovi dôveru v životaschopnosť ženy ako matky jeho nenarodených detí. Indické ženy majú prirodzene hrubú pokožku a jej starostlivosti sa venuje veľká pozornosť. Vznešená chôdza tiež zvyšujú hodnotenie krásy.

konečne doma

27.11.2020

Keby som mala popísať posledný týždeň v nemocnici použijem slovné spojenie – časovaná bomba. Zúfalstvo z toľkého času stráveného tam sa na mne prejavovalo tým, že sa mi písať blog neskutočne nechcelo. Jediné, čo som chcela bolo byť aspoň na pár dní doma. Viac ma však stresovalo to, že ani v tomto som nemala istotu, či moje výsledky sú natoľko dobré aby som [...]

a predsa sú aj dobré dni

19.11.2020

A aj keď je vonku úplne nahovno, mne je fajn. Konečne si viem povedať, že mi je fajn. Deň začal typicky ako každý deň, už som v tu v nemocnici tak zvyknutá, že to bude pre mňa zvláštne keď pôjdem ( čo teda dúfam, že pôjdem) aspoň na pár dní domov. Pri dezinfekcií izby som dostala pochvalu, že aspoň jedna izba je poriadne uprataná. Mamina môžeš byť hrdá 🙂 Po [...]

depresia a entuziazmus

18.11.2020

Tak by sa dali popísať môj predchádzajúci a tento deň. Začala by som z toho horšieho konca. UTOROK Od rána, čistá depresia a vlastne až dokým som nezaspala. Asi musia byť aj také dni. Vrchol môjho opustenia sa nastal pri raňajkách kedy som sa rozplakala a pani servírka ma o5 ukľudňovala. Na obed som to nevydržala a na úzkosť som si vypýtala lexaurin. Aj keď sa ma pani [...]

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 42966x
Priemerná čítanosť článkov: 1719x

Autor blogu

Archív