Založ si blog

ženský ideál krásy v rôznych častiach sveta, pt. 1

Ahojte,

dnes som sa rozhodla, že sem napíšem pár informácií o ženskom ideále krásy v rôznych kútoch sveta. Pre mňa osobne je táto téma veľmi zaujímavá kvôli tomu aké majú kultúrne a historické faktory vplyv aj na veci ako vnímanie toho, čo ľudia považujú za krásne.

EURÓPA

Už dôb starého grécka bol v Európe uznávaný tzv. „kult tela“. Ideálna žena podľa starých Grékov mala postavu tvaru presýpacích hodín. Bujné a plné poprsie, úzky pás, jemne klenuté mäkké boky a vyšportované dlhé nohy. Tento vzhľad popisoval zdravú ženu, športovkyňu s potenciálom priviesť na svet čo najviac detí.

Neskôr sa k tejto ideálnej postave tvaru presýpacích hodín pridala aj blond hriva. Tento trend zaviedli Rimania, ktorí si dovážali plavovlasé otrokyne zo severu, z Gálie. Bola to totiž zmena oproti havraním vlasom a olivovej pleti, ktoré vlastnili Rimanky. Bohaté patrícijky vlasy otrokyniam strihali a vyrábali si z nich parochne. Na oplátku však galským otrokyniam bola poskytnutá priam kráľovská starostlivosť a rôzne kozmetické procedúry. Menej majetné Rimanky si skúšali vlasy zosvetľovať pomocou trusu či teplého moču. Blond farba bola jednoducho považovaná za symbol nevinnosti, submisívnosti.

Európsky ideál krásy sa však líši aj podľa krajín a dá sa povedať, že táto škála je najrozšírenejšia.

FRANCÚZKO

Vo Francúzsku sa uprednostňuje prírodná krása. Čím menej make-upu, tým lepšie. Vlasy sú v prírodnom neporiadku. Žena môže byť štýlová a elegantná v každom veku. Žiadne priliehavé a vulgárne oblečenie v šatníku francúzskej ženy nenájdete. Ako povedala Coco Chanel : “ Skromnosť a luxus sú dve sestry.“

Lily Collins očaruje svet seriálom Emily in Paris
Lily Collins, zdroj: seriál Emily in Paris

TALIANSKO

Talianske ženy sú apriori symbolom krásy, ženskosti a vášne. Zdá sa, že vynikajú svojou prirodzenou príťažlivosťou. Postava má ženský tvar, zaoblené boky, krásny výstrih a tenký pás. Trochu detsky naivná tvár so zmyselnými perami a máme tu ideál Talianky. Medzi tajomstvá ich krásy patrí taktiež olivový olej či už ako súčasť stravy alebo kozmetiky.

ŠPANIELSKO

Španielska ženská krása predstavuje úprimnosť a zmyselnosť vo všetkom: v oblečení, vo výraze, v pocitoch, v zvodných pohyboch. Štíhla, nápadná španielska kráska sa nebojí preukázať svoju sexualitu nosením krátkych sukní a priliehavých šiat s hlbokým výstrihom. Čierne očné linky, tmavé oči, tmavá pokožka sú v Španielsku devízami. Španielske ženy tiež zbožňujú šperky, najmä zlato, a veľmi veľa tancujú. Aj najobéznejšia španielska žena sa môže elegantne pohybovať a tancovať.

SEVERSKÉ KRAJINY

Švédi sú známi svojimi blond vlasmi – často takmer bielymi alebo platinovými, nordickými modrými očami a vysokými lícnymi kosťami. A to je presne to, ako si myslia, že sexuálne atraktívna žena by mala vyzerať. Samotný vzhľad však nestačí: musí sa obliekať podľa najnovších trendov. Všetko by malo byť jednoduché, roztomilé a elegantné.

Dáni taktiež obdivujú ženy s plavými vlasmi ale na rozdiel od Švédov preferujú kontrast – čo znamená svetlé vlasy, tmavé oči.

NEMECKO

Nemci sú často obviňovaní z toho, že sú pragmatickí. A márne: ženy v tejto krajine sa vyznačujú chvályhodnou športovosťou, pracovitosťou vo všetkých ohľadoch a túžbou po konzervatívnom ideále. Je jednoduchý – modré oči, blond vlasy, jemné rysy tváre, štíhla postava. Jedným slovom, Claudia Schiffer. Fenomenálna nemecká disciplína pomáha ženám dostať sa na úroveň, akú chcú.

BÝVALÁ JUHOSLÁVIA

V štátoch bývalej Juhoslávie sú jasné predpoklady ideálu krásy. Olivová pleť, plné pery, súmerný nos, veľké svetlé oči a tenké lícne kosti.

VEĽKÁ BRITÁNIA

Existuje stereotyp, že anglické ženy nie sú príliš krásne. Áno, je ťažké aplikovať slovo „roztomilá“ alebo „sexy“ na Angličanku. To však neznamená, že britské ženy sú neatraktívne. Anglická krása je zdržanlivá a aristokratická: prirodzenosť vo všetkom, minimum mejkapu, pohodlné oblečenie, často nohavice, topánky s tenkou podrážkou, štíhlosť, bledá tvár s pehami. Mnohí si uvedomujú, že anglické ženy sú dosť emancipované a dokážu si udržať trochu maskulinitu v komunikácii, aby boli brané do úvahy.

konečne doma

27.11.2020

Keby som mala popísať posledný týždeň v nemocnici použijem slovné spojenie – časovaná bomba. Zúfalstvo z toľkého času stráveného tam sa na mne prejavovalo tým, že sa mi písať blog neskutočne nechcelo. Jediné, čo som chcela bolo byť aspoň na pár dní doma. Viac ma však stresovalo to, že ani v tomto som nemala istotu, či moje výsledky sú natoľko dobré aby som [...]

a predsa sú aj dobré dni

19.11.2020

A aj keď je vonku úplne nahovno, mne je fajn. Konečne si viem povedať, že mi je fajn. Deň začal typicky ako každý deň, už som v tu v nemocnici tak zvyknutá, že to bude pre mňa zvláštne keď pôjdem ( čo teda dúfam, že pôjdem) aspoň na pár dní domov. Pri dezinfekcií izby som dostala pochvalu, že aspoň jedna izba je poriadne uprataná. Mamina môžeš byť hrdá 🙂 Po [...]

depresia a entuziazmus

18.11.2020

Tak by sa dali popísať môj predchádzajúci a tento deň. Začala by som z toho horšieho konca. UTOROK Od rána, čistá depresia a vlastne až dokým som nezaspala. Asi musia byť aj také dni. Vrchol môjho opustenia sa nastal pri raňajkách kedy som sa rozplakala a pani servírka ma o5 ukľudňovala. Na obed som to nevydržala a na úzkosť som si vypýtala lexaurin. Aj keď sa ma pani [...]

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 42853x
Priemerná čítanosť článkov: 1714x

Autor blogu

Archív