ženský ideál krásy v rôznych častiach sveta, pt. 1

9. novembra 2020, pepiku, odpútanie od reality aneb veci čo ma zaujali

Ahojte,

dnes som sa rozhodla, že sem napíšem pár informácií o ženskom ideále krásy v rôznych kútoch sveta. Pre mňa osobne je táto téma veľmi zaujímavá kvôli tomu aké majú kultúrne a historické faktory vplyv aj na veci ako vnímanie toho, čo ľudia považujú za krásne.

EURÓPA

Už dôb starého grécka bol v Európe uznávaný tzv. „kult tela“. Ideálna žena podľa starých Grékov mala postavu tvaru presýpacích hodín. Bujné a plné poprsie, úzky pás, jemne klenuté mäkké boky a vyšportované dlhé nohy. Tento vzhľad popisoval zdravú ženu, športovkyňu s potenciálom priviesť na svet čo najviac detí.

Neskôr sa k tejto ideálnej postave tvaru presýpacích hodín pridala aj blond hriva. Tento trend zaviedli Rimania, ktorí si dovážali plavovlasé otrokyne zo severu, z Gálie. Bola to totiž zmena oproti havraním vlasom a olivovej pleti, ktoré vlastnili Rimanky. Bohaté patrícijky vlasy otrokyniam strihali a vyrábali si z nich parochne. Na oplátku však galským otrokyniam bola poskytnutá priam kráľovská starostlivosť a rôzne kozmetické procedúry. Menej majetné Rimanky si skúšali vlasy zosvetľovať pomocou trusu či teplého moču. Blond farba bola jednoducho považovaná za symbol nevinnosti, submisívnosti.

Európsky ideál krásy sa však líši aj podľa krajín a dá sa povedať, že táto škála je najrozšírenejšia.

FRANCÚZKO

Vo Francúzsku sa uprednostňuje prírodná krása. Čím menej make-upu, tým lepšie. Vlasy sú v prírodnom neporiadku. Žena môže byť štýlová a elegantná v každom veku. Žiadne priliehavé a vulgárne oblečenie v šatníku francúzskej ženy nenájdete. Ako povedala Coco Chanel : “ Skromnosť a luxus sú dve sestry.“

Lily Collins očaruje svet seriálom Emily in Paris
Lily Collins, zdroj: seriál Emily in Paris

TALIANSKO

Talianske ženy sú apriori symbolom krásy, ženskosti a vášne. Zdá sa, že vynikajú svojou prirodzenou príťažlivosťou. Postava má ženský tvar, zaoblené boky, krásny výstrih a tenký pás. Trochu detsky naivná tvár so zmyselnými perami a máme tu ideál Talianky. Medzi tajomstvá ich krásy patrí taktiež olivový olej či už ako súčasť stravy alebo kozmetiky.

ŠPANIELSKO

Španielska ženská krása predstavuje úprimnosť a zmyselnosť vo všetkom: v oblečení, vo výraze, v pocitoch, v zvodných pohyboch. Štíhla, nápadná španielska kráska sa nebojí preukázať svoju sexualitu nosením krátkych sukní a priliehavých šiat s hlbokým výstrihom. Čierne očné linky, tmavé oči, tmavá pokožka sú v Španielsku devízami. Španielske ženy tiež zbožňujú šperky, najmä zlato, a veľmi veľa tancujú. Aj najobéznejšia španielska žena sa môže elegantne pohybovať a tancovať.

SEVERSKÉ KRAJINY

Švédi sú známi svojimi blond vlasmi – často takmer bielymi alebo platinovými, nordickými modrými očami a vysokými lícnymi kosťami. A to je presne to, ako si myslia, že sexuálne atraktívna žena by mala vyzerať. Samotný vzhľad však nestačí: musí sa obliekať podľa najnovších trendov. Všetko by malo byť jednoduché, roztomilé a elegantné.

Dáni taktiež obdivujú ženy s plavými vlasmi ale na rozdiel od Švédov preferujú kontrast – čo znamená svetlé vlasy, tmavé oči.

NEMECKO

Nemci sú často obviňovaní z toho, že sú pragmatickí. A márne: ženy v tejto krajine sa vyznačujú chvályhodnou športovosťou, pracovitosťou vo všetkých ohľadoch a túžbou po konzervatívnom ideále. Je jednoduchý – modré oči, blond vlasy, jemné rysy tváre, štíhla postava. Jedným slovom, Claudia Schiffer. Fenomenálna nemecká disciplína pomáha ženám dostať sa na úroveň, akú chcú.

BÝVALÁ JUHOSLÁVIA

V štátoch bývalej Juhoslávie sú jasné predpoklady ideálu krásy. Olivová pleť, plné pery, súmerný nos, veľké svetlé oči a tenké lícne kosti.

VEĽKÁ BRITÁNIA

Existuje stereotyp, že anglické ženy nie sú príliš krásne. Áno, je ťažké aplikovať slovo „roztomilá“ alebo „sexy“ na Angličanku. To však neznamená, že britské ženy sú neatraktívne. Anglická krása je zdržanlivá a aristokratická: prirodzenosť vo všetkom, minimum mejkapu, pohodlné oblečenie, často nohavice, topánky s tenkou podrážkou, štíhlosť, bledá tvár s pehami. Mnohí si uvedomujú, že anglické ženy sú dosť emancipované a dokážu si udržať trochu maskulinitu v komunikácii, aby boli brané do úvahy.